Wednesday 18 December 2013

Bagus ke produk Shaklee ni??

Persoalan besar disini adalah anda diluar sana ragu-ragu atau rasa produk shaklee ni ok ke tak? 

persoalan kedua, pernah tak tengok ayat ni pada mana2 website yang jual barangan shaklee? 

Disclaimer 

Segala kandungan testimonial atau penulisan dalam laman ini adalah bukan bertujuan untuk merawat,mencegah,mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan untuk dapatkan nasihat pakar kesihatan. 
jangan pula rasa tertipu atau was was dengan produk yang shaklee keluarkan

jangan risau ianya hanya lah wajib untuk dipaparkan dibawah Dietary Supplement Health and Education Act of 1994 (DSHEA) kerana produk-produk kesiahatan (produk nutraseutikal, bukan farmaseutikal), tak perlu melalui FDA untuk menganalisa keberkesanannya. Dan sebahagian besar produk2 kesihatan TAK ADA UJIAN KLINIKALpun, in fact, sesiapa termasuk SAYA pun boleh keluarkan produk kesihatan sendiri.

oleh disebab itu, produk selain dari yang digunakan di hospital perlu meletakkan disclaimer seperti diatas kerana ianya adalah PERATURAN 

Apa pula DSHEA? untuk setiap pengeluar makan tambahan adalah bertanggungjawab untuk pastikan semua produk yang mereka keluarkan selamat sebelum memasuki pasaran luar so DSHEA adalah untuk memastikan semunya produk selamat.

untuk kelulusan KKM, KKM tidak membuat ujian klinikal untuk membuktikan produk tersebut benar2 berkesan atau pun tidak. Pengilang cuma kena hantar list ingredient dan buktikan tiada bahan-bahan berbahaya.

Product makanan tambahan selain dari ubat-ubatan tak boleh claim dia boleh mengubat mamacam-macam penyakit.

Jadi kesimpulannya, anda perlukan berhati bila terjumpa product tanpa disclaimer tersebut, mungkin juga mereka tak follow peraturan? so beware ok kawan-kawan semua.... 


Ingatlah kita hanya berusaha untuk berubat jika diberikan izin oleh ALLAH maka sembuhlah kita. Tapi jika tidak jangan mengeluh kerana Allah sedang menguji kita, jangan berputus asa berikhtiar lah lagi dan sentiada berdoa, kadang-kadang kita kena tengok amalan rohani cukup tak? 

Jom dapatkan HARGA PROMOSI bersama saya Pengedar Sah Shaklee : 
Your Shaklee Independent Distributor
Farisya Roslan
♥ SMS | WhatssApp : 012-557 1131
♥ Shaklee ID : 1087804
♥ Email : farisyaroslan@gmail.com

No comments:

Post a Comment